Tillbaka igen

Kategori: Allmänt

Hej! 
Jag har inte bloggat på jätte länge, dels för att det hänt en hel del och att inspirationen inte varit på topp!
Vet inte riktigt var jag ska börja någonstans men skriver lite vad som hänt senaste månaderna.
Det har hänt tråkigheter men även lite positiva saker 
 
 
Jag har fått lov att ta bort min bästa vän, min arbetskamrat, tävlingskamrat, och underbara häst Cocü 
Känslan av att minsta honom går inte att beskriva riktigt, så tråkigt, ledsamt och fruktansvärt. Jag har varit ledsen såklart, men ändå har jag varit stark och klarar mig igenom det. Känns jätte tråkigt nu när tävlingssäsongen är igång och jag bara vill tävla. Vi var kvalade till GP och var så nära debuten, det känns såklart jätte tråkigt! Allt jobb vi byggt upp under flera år, alla timmar, alla pengar.....ja ni förstår. 
Men han har det bättre nu, och så som han kändes sista månaden så hade vi inte ens kunna rida en LB, eftersom det inte gick att styra honom emellanåt 
 
Kissing spines var problemet och väldigt illa också, tyvärr förvärrades det av hans shivering och det fanns inget att göra. Jag vet att han alltid varit speciell och haft flykt beteende, men tror inte allt berott på detta. Förut blev han mest skrämd och spänd och flydde ifrån det läskiga. Sista året har han förändrats och detta beteende som han haft sista året har kommit och gått i olika omgångar. Förra vintern opererades han för en lösbenbit i hasen, och jag trodde då att det var problemet. Efter operationen och igångsättningen kändes han så bra och vi vann första starten på 71%! Men under sommaren smög sig problemen på, han blev ostyrbar ibland, tog inte halvhalterna som vanligt och tappade takten i galoppen. Den sista månaden förstod jag att nåt inte var bra, han hade ingen galopp kvar, han gick inte att styra el svänga. Jag jobbade honom på lina en dag och satte upp en annan ryttare för att se honom från marken, och insåg då att detta ser inte ok ut, och bestämde mig för att kolla upp honom. 
Dagen han "togs bort" var så jobbig, usch va hemskt, blir ledsen nu när jag tänker på det. 
 
Det positiva är nya hästen Frisbee som jag ska presentera  imorgon. 
Saknar❤❤❤
 
 

Kommentarer

  • Monica säger:

    Massa kramar till dig Emma ❤

    2017-02-21 | 22:05:08
  • JenniferDressage.se säger:

    Så sorgligt.. Kramar ❤

    2017-02-22 | 14:18:50
    Bloggadress: http://www.jenniferdressage.se
  • Caroline säger:

    Usch så tråkigt med Cocu ❤️❤️ Har följt din blogg ganska länge och har verkligen saknat ditt bloggande, kul att du orkat börja igen! 😊

    2017-02-26 | 09:12:44

Kommentera inlägget här: