Go morgon

Kategori: Allmänt

Snön den bara vräker ner här i Dalarna. Den härliga vår känslan man hade i helgen försvann lika fort som den kom. sitter här vid köksbordet med en kopp kaffe efter att fixat stallet. Nu ska jag försöka ta mig iväg till ridhuset och i em/kväll väntas träningar för mina goa elever. 
 
Frisbee är ny i stallet. Han kom i början av december från Emelie Nyreröd. Hon hörde av sig till mig och ville ha hjälp med en häst som var lite het. Hon vet att jag gillar hästar med energi och Go i, och för henne hade Frisbee lite för mkt energi. Jag klickade direkt med honom och kände att detta är en häst som det står Emma på!! 
Han är inte som nån annan jag haft och jag får rida på ett helt annat sätt än tidigare. Frisbee har bra skritt, trav och galopp och alla gångarterna är med mycket tryck,energi och massa bakben, han rör hela kroppen när han rör sig och det är en underbar känsla att sitta på. 
Han är som sagt väldigt framåt så jobbet med honom är att hitta lugn så han kan vänta på mig. Lättare sagt än gjort ibland kan jag lova. 
Jag har nu köpt honom och hoppas på att vi ska hitta varann mer och mer och komma ut på tävlingsbanorna. 
 
  Foto Li Sjöstrand 
 
Frisbee är 5 år e. Fürstenball-Sir Donnerhall 
162 så han passar mig perfekt!:) 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: