Härlig höst Lördag

Kategori: Allmänt

Vilken härlig dag jag haft. Soligt varmt väder, 7 hästar ridna och 1 lektion har vi hunnit med. 
Först ut var nya 3-åringen som skötte sig riktigt bra!Den är inte riden sen 3-års testet i Maj, men det var inga problem att hoppa upp och rida. 
 
Foxi skötte sig bra, traven och galoppen är helt fantastisk, skritten är lite svårare men börjar bli helt ok. Den har varit svår då han är lite känslig. När jag driver på blir han spänd och då blir skritten också kort och spänd. Han har sån bra skritt, men svår att rida fram...lite typisk unghäst:)
 
På em kom 5-års hingsten som jag ska rida på Breeders, han hade verkligen utvecklas på 2 dagar, wow va glad jag blir. Poletten börjar trilla ner, mer styrka bara så kommer denna häst bli fantastisk!!!
 
Min elev Sara och hennes Sune vann LA:3 idag och min andra elev Carina kom 2:a. Ida och hennes Goliat blir bättre och bättre för varje start, jag är så glad och stolt över er alla. 
 
En härlig Lördag minst sagt
Hoppas ni också haft en bra dag
 
 
Foto Li Sjöstrand
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: