Tävling Avesta

Kategori: Allmänt

Igår var det tävlings dax. Denna gång en regional LB:3 LA:4 och MsvC:2a i Avesta 
 
Först ut var Federation som skötte sig väldigt bra! Han var dock lite spänd och ofokuserad på mig. Men mkt nöjd med honom, ett par tävlingar till så kommer han slappna av. 
Direkt efter Federation hoppade jag upp på Sune och han var helt ofokuserad på framridningen, jag fick ingen kontakt och samspelet var långt bort. Inne på banan däremot lyssande han väldigt fint och vi kunde rida igenom programmet bra. Seger med 72,5%!! 
 
I LA:4 red Malin sin fina Ellie och dom plockade med sig en fin 3:e placering hem. 
Jag red Ellie i MsvC klassen och hon var mjuk och fin på framridningen. 
Inne på banan började vi med en sne halt, fy skäms! 
Men förövrigt en helt ok känsla, men jag vet att vi kan så mycket bättre. Mest nöjd med enkla bytena som vi fick 8:or på👍 dom kan jag lova att vi tränat och tränat på. 
Seger på nästan 70% (69,8%) man vill ju gärna komma över den där 70 gränsen😉 
 
Många fina ritter av mina elever, och några fick också placeringar med sig hem. 
En lång men rolig dag 
 
Ellie 
Sune full fart på ärevarvet (hans första 😊) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: