Kvälls tankar

Kategori: Allmänt

Mitt stora mål med Coco har i många år varit att rida GP för unga hästar. 
När jag köpte honom var det mestadels ett projekt. Han var mager, inte alls vacker och hade lösabenbitar och shivering. Men det var nåt i den hästen som jag fastnade för. Jag tänkte det är värt att chansa, får se hur långt det går. 
Vi har sen första dagen gjort en resa som är oförglömlig redan nu, och jag hoppas vår resa får fortsätta länge till. 
 
Han har varit allt ifrån lätt och är så svår att rida, det krävs teknik och kvickhet för mig som ryttare som jag aldrig tidigare ridit,men som jag har sån nytta av nu när jag rider andra hästar. Det är fantastiskt vilka verktyg jag fått
  
Han har skenat med huvudet vänt åt fel håll ett X antal gånger. Det är riktigt obehagligt när man absolut inte kan göra nåt annat än att hoppas att han stannar innan vi går om kull eller springer in i nåt.  
 
Hela perioden som 5 åring red vi LB allt för att vänja honom med omgivning på tävling.
Vi tränade varje dag i ett helt år med vattenmattor hängandes på stacket, paraplyer mm mm allt som var läskigt. Han var rädd, livrädd och hans försvar har alltid varit att vända och skena och när han i samma läge blir rädd för sig själv är det inte lätt att hantera där uppe på ryggen. 
 
Som 6 åring blommade han upp och gjorde sin första start i MsvB på 70%
hela det året flöt allt på ,Kvalade till Chmpionatet på 83% 
tog oss till final,och blev 3:a på 82,4% 
Fick möjligheten att rida i Globen!❤️🌟 
Wow va häftigt!! 
 
Åren som 7 och 8 åring har varit jobbiga och även väldigt roliga 
Vi har lärt oss många nya saker och vi har hittat varann. Vi känner varann utan å innan och jag kan säga att det är så mycket kärlek 
Coco blev opererade i Nov och är nu igång, han känns fantastiskt fin och jag är så glad varje dag jag får rida honom 
Min inställning har ändrats och jag är bara så glad och stolt över att vi är där vi är och är på väg mot GP!! 
Efter perioden som 6 åring fick jag otroliga krav, som suttit i flera år ända tills nu. 
Det som har snurrat i huvudet är att vi måste prestera, vi måste visa att vi kan, vi måste rida på en viss procent. "undra vad alla står där och tycker å tänker."" Varför rider hon i den formen, varför gör hon si å så...."
Det är klart man inte kan prestera då eller hur?
 
Mitt mål för framtiden är att fortsätta vara tacksam för den tiden vi får ihop. Vi är ett sammansvetsade team, vi ska ha roligt och förhoppningsvis nån dag i framtiden kunna rida GP. 
 
Min speciella fina älskade arbetskamrat❤️ 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Patricia säger:

    Tycker ni gjort en suverän resa Emma och du ska vara stolt över era prestationer! Under ponny tiden hade jag en tuff tid med mycket skitsnack och det var inte helt lätt att kämpa förbrilt med slug ponny samtidigt som man oroade sig för läktarsnack. Men jag lärde mig en hel del under den tiden och mitt slit gav resultat medan snacksaliga blev kvar på läktarn. Borsta av dig sådant, olika åsikter kommer folk alltid ha, det har ju läktarsnackisar tom om världseliten 😂 Kul att läsa att Coco var lite av en chansning. Står själv där idag, medelåldern i stallet ska sänkas. Hittat en häst som bara fastnat totalt hos mig, men jag ser också en heeeeel del jobb... Rustar för en heeel del snack 🙈

    Svar: Tack va gulligt av dig! Och tack för att du delar med digLycka Till och gå på din känsla 😊👍
    Om Mig!

    2016-03-09 | 21:43:23
    Bloggadress: http://WWW.rallybabe.blogg.se
  • Cattis säger:

    Jättefint skrivet Emma och så rätt tänkt! Kram!

    2016-03-12 | 13:55:20
    Bloggadress: http://cattishjarpe.blogg.se

Kommentera inlägget här: