En bra dag

Kategori: Allmänt

Denna dag har varit så bra.
Det höll i sig från igår kväll när Glitter för första gången dansar fram ett helt pass mellan mina hjälper. Jag var nästan så glad så jag grina ha ha. 
Glitter är min elev Saras häst som har varit allt ifrån lätt att tass med.
Det känns som att sitta på en skakad Cola burk som när som helst ska spricka.
Jag rider henne 1-2 ggr/veckan nu när Sara pluggar.
Jag har jobbat grunder grunder åter grunder och hela tiden försökt att få henne lugn och vara på ytter tygeln, ta skänkeln samtidigt som hon inte ska koka över och upprepat halvhalter 1 miljon gånger.  
Igår var hon plötsligt där, jag njöt varje steg, det är en fröjd att rida henne när hon är ridbar och mellan hjälperna. Den energin, kraften och viljan hon har är magisk när hon lyssnar, annars är den förjävla dryg ha ha.
 
Idag fortsatte hästarna vara fina👍😊
Coco var underbar att rida, så lugn men ändå energisk och påverkbar, fler sånna här pass!! 
Lyckan i kroppen när man får bra pass är obeskrivliga eller hur???
Foto Li Sjöstrand 
 
Fick ett packet från posten innehållande detta 
Fantastiska Perlstoft❤️ 
Det är så fina handgjorda grejer med kvalitéts läder från Tärnsjö. Pannbandet är bara sååååååå fint i verkligheten. 
Örhängena är riktigt glammiga
 
 

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Ja Glitter var riktigt fin😍😍 verkar som hon är i en bra period😀😀💙💜

    2016-03-30 | 20:00:18

Kommentera inlägget här: