Jag

Kategori: Allmänt

Vet alla som läser vem jag är? 
 
Tänkte iaf skriva lite om vem jag är, mina mål och vad jag gjort.
Börjar med lite bakgrund 
 
Började rida som 8 åring på en shettis som hette Sajda, det var en bestämd tjej som slängde av mig många gånger. Ha ha minns flera gånger hur hon vägrade gå från gården och bara stod och slog bakut till jag ramlade av, när vi väl kom ifrån gården och kom upp i skogen då tvär vände hon kastade av mig och galopperade hem.
  
Min nästa häst blev en snäll ponny som hette Mascot han lärde mig massor, visst han hittade också på bus men ville aldrig få av mig. Vi hoppade för det mesta och allt gick i 180!!! Red nån dressyr tävling men lyckades nog inte få ens 50% 😂😀 
Nästa ponny var en känslig ponny som var rädd för det mesta. Men efter 1 år med miljöträning hoppade han allt!! Tror jag ramlade av minst 2 gånger varje hopp lektion. 
Min pappa som alltid stöttar och hjälpt mig byggde hinder banor hemma på gården med allt från fårskinns fällar, paraplyer till båtar. Ja jag ramlade av och jag ramlade av men tills slut gick han på ALLT!! 
 
Tror mina ponnysar har format mig lite till den jag blev, en tuff tjej som biter ihop och kämpar till det går!!  
 
Nästa ponny blev den som fick in mig på dressyren. Nieth, han var inte lätt alla gånger men på nåt vis blev vi bästa vänner och lärde känna varann utan å innan. Vi ingick i ponnylandslaget och var bland dom bästa i Sverige på den tiden. Dock fick vi inte åka till EM eller NM pga ekonomin(mina föräldrar var inte rika nog enligt kommittén) detta gjorde mig så ledsen att jag slutade rida i ett år. Att det ska gå på hur mycket pengar man ska ha när man verkligen kämpat och lagt ner ALLT på ridningen och mina stackars föräldrar la alla sina pengar på mig och hästen. Då blir man rätt besviken och ledsen. 
Nieth
 
Bolero 
 
 
Imorgon fortsätter jag berätta.....
 
 
 

Kommentarer

  • Maria säger:

    Spännande!
    Hårt slag för ett barn att få höra, jag blir ledsen att höra att det är pengar det ska hänga på. 😢

    2016-06-22 | 22:09:37
    Bloggadress: http://Ingetorp.blogg.se

Kommentera inlägget här: