Mental coaching

Kategori: Allmänt

Ikväll har vi i teamet varit på mentalträning. Så otroligt nyttigt att få in den här delen också. Peter Jonsson jobbar som coach och sponsrade teamet med den här mentala träningen/föredraget, vi är så tacksamma:) 
 
För att nå sina mål behöver man hjälp att tänka rätt för att kunna prestera som bäst inne på banan. 
Visst alla vet att man ska tänka positivt och alla vill göra sitt bästa, där innanför dom vita staketen. Men hur lär man sig att jobba med sin tankar!! 
 
Jag kan bara jämföra mig med mig själv och jag rider till 50% inne på banan jämfört med hemma. Om jag förbättra  mina tankar och kunna styra dom så jag kan rida till 80% då är jag nöjd. 
 
Målet är ju att kunna rida till 100% där inne men för att kunna göra det måste jag lära mig att styra mitt tanke sätt! Speciellt dom tankarna jag inte kan styra över, dom där som bara ploppar upp rätt som det är! Dom tankarna stör min prestation och det ska jag förändra!! 
 
Ett härligt gäng med ambitiösa målinriktade tjejer!! 
 
 

Kommentarer

  • Charlotte säger:

    Mental träning är verkligen så himla viktigt. Så kul att ni kunde gå på detta allihopa. Kul när man gör något sånt tillsammans och kan hjälpas åt att fokusera på det sen på tävling.

    2016-07-13 | 21:53:43
    Bloggadress: http://csdressage.blogg.se

Kommentera inlägget här: