Brrr -27

Kategori: Allmänt

Go Morgon. Vaknade 05.30 och kollar ut på termometer som visar -27. Brrr fy va kallt. Blev rädd att det skulle frysa i stallet när inte fläkten var på i natt. Jag startar bilen som tur var hoppade igång och kör upp till stallet. Den var lite seg styrd och växlarna gick knappt i. Usch stackars bil. Det var som tur var, var det varmt i stallet och allt funkade som det skulle där uppe. 
Hästarna fick frukost inne och jag "för" mockade lite så det inte blir så mycket sen. 
Nu kryper jag ner under täcken en stund innan jag åker upp och släpper ut dom och gör klart stallet 
 
hur har eran morgon varit? Hur kallt har ni? 
 
 

Kommentarer

  • Maria säger:

    God morgon! Vi hade "bara" -17 när vi lastade hästen imorse kl 5.45 för att åka iväg. Kändes rätt skönt att det inte var -26 som de varnade för igår att det skulle vara.
    De övriga hästarna fick 4kg extra hö när jag släppte ut de innan vi åkte iväg.
    Det är svårmockat nu i mitt kallstall och jag uppskattar mina eluppvärmda vattenkoppar och det cirkulerande varmvatten.
    Älskar vintern men måste det vara så kallt?

    Ha en bra dag!

    2016-01-15 | 07:42:12
    Bloggadress: http://Ingetorp.blogg.se
  • säger:

    Det var -30 hos oss:--- alldeles för kallt. Trots luftvärmepump som är inställd på 10 grader var det minusgrader i stallet. Är lite trött på att de har sönder vattentunnorna i hagen pga att de fryser:))

    2016-01-15 | 22:28:59
  • caroline gustafsson säger:

    Hade -11 imorse :-( och det i skåneland! Fy vilken besvikelse. Men vid 10-tiden när jag begav mig till stallet hade det blivit bättre och var acceptabla -6. /Caroline

    2016-01-16 | 15:03:32

Kommentera inlägget här: