-20

Kategori: Allmänt

Brrr just nu är det -20 här i Dalarna, vet att det är kallt i hela Sverige, så äntligen fick vi vinter. Det är ganska vackert ute med gnistrande snö och solsken. 
 
Idag har jag ridit 3 fina hästar. Alla totalt olika ☺️😉 
Federation kändes fantastisk!! Lätt energisk och jag kunde  variera fram tillbaka som jag ville och kunde variera formen och få honom rund för inner och på ytter. Underbar känsla 
Sen red jag en elevs häst som går från klarhet till klarhet. Hon har jobbat honom väldigt bra sen sist så jag kunde börja jobba mer att hitta bakbenen och få honom att stanna kvar i ramen och inte försvinna. Tidigare har fokus legat på framåt bjudning och att han ska ta halvhalter, men nu måste han lära sig halvhalterna och sätta in sina bakben samtidigt som han är aktiv men ändå inte gå iväg. 
Kommer bli en mycket fin häst när den är klar😀
 
Glitter var väldigt spänd till en början men kopplade till sist av och blev så mjuk och fin att rida. 
 När glitter är spänd är det så svårt att komma åt henne. Finns ingenting att rida på, hon blir som ett poppande popcorn som sprätter med benen utan att men har kontroll. Så fort hon är i fokus och lyssnar på mig är hon fantastisk 
 
Glitter e. Toopasch 
 
 

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Det är så kul att se när du tränar Glitter 😍 känns som det hänt en hel del förra året 😄 kram Åsa

    Svar: ja det har det verkligen gjort:) Glittran har blivit så fin. Sara har blivit så duktig som kan rida henne så himla bra.
    Om Mig!

    2016-01-07 | 19:21:38
  • malin säger:

    Hur går det för Coco efter operationen? Man ser inte så mycket om honom här på bloggen.... För övrigt gör du ju ett makalöst jobb med alla fina hästar du jobbar med!

    2016-01-08 | 21:32:36

Kommentera inlägget här: