Tävling Leksand 14/2

Kategori: Allmänt

Nyss hemkommen från tävlingen i Leksand 
Federation startade först och skötte sig utmärkt på framridningen (som jag var mest orolig för) 
När vi kom in på banan blev han så rädd för domaren och allt runtomkring. Fick inte fram honom 1 meter ens. Sen fick jag upp farten och galopperade ner till domaren och lyckades få honom att galoppera runt 2 varv på volten.
Men sen när vi red upp på medellinjen så var det samma visa igen. Han fnös och vägrade gå framåt, till slut fick jag fart framåt och hälsade i farten....ha ha.
Vi hade många 8 men också en del 2 och 3 eftersom han spände till så mycket nere vid C. Men 3 tävlingar till så har han nog blivit van. 64,5% är godkänt för den ritten och jag är helt klart nöjd.
 
Min nya snygga outfit i brunt. Schabrak från Harcour och kavajen från Equiline allt inköp på Norells hästsport.
 
Huva och väst från Harcour
Så fin min lilla pärla❤️
 
Näst ut var Ellie och hon kändes väldigt fin emellanåt men hon är inte stark nog ännu att hålla sig i den samling ett helt program och då blir det lite av å på men så nöjd ändå! Hon slår till med över 71% i MsvC:2 och vinner!!
 
 
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: