Coco

Kategori: Allmänt

Coco byggs fortfarande upp och hans känns så mycket starkare i kroppen nu. 
Det är sån skillnad på hans vänster galopp nu mot innan operationen. Han sätter under sig och tar i. 
Förut har han inte haft någon riktig galopptakt i vänstergaloppen. 
Det har råkat blivit några byten också och dom är rakare än någonsin tidigare. Det är så skönt att benbiten är borta och att det är skillnad. Frågan är bara hur länge han haft ont? Men så kan jag inte tänka... Han har aldrig visat nån hälta, men när jag tänker efter började svajandet i serierna  i somras, och sättandet i piruetterna blev också sämre då.
 
Han älskar när jag sadlar och åker iväg till ridhuset
Lyckligast i världen över att få träna igen.
Foto Li Sjöstrand 
 
   

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Hej Emma!
    Min häst har en lös benbit i en kota bak, och jag har röntgat den flera gånger och veterinärerna intygar att den inte stör hästen... men min känsla håller inte med veterinärerna. Hästen är oliksidig och har svårt för trav-öppna åt ena hållet.. Det kan ju lika gärna bero på något annat men den där benbiten gnager i mitt medvetna.

    Samtidigt känns det dumt att gå emot veterinärerna och kräva operation, det är ju ändå ett riskmoment. Hur skulle du resonera i mitt ställe? :/

    Tack för en superbra blogg! <3

    2016-02-16 | 11:59:17

Kommentera inlägget här: