Skit pass

Kategori: Allmänt

Efter lördagens start och vår "lilla" miss hittade Cocobello tillbaka till sitt gamla beteende som han glömt bort ett tag nu. Att köra upp huvudet rakt upp i luften och bli ostyrbar är inte så kul, men det är bara att kämpa på och hoppas att det lägger sig och han blir ridbar igen. 
 
Hans olydighet på banan kostade oss ca 5% och då räknar jag med att få 4å5or iställer för 0 och 1! Sätter vi sedan serierna och gör centrerade piruetter (som han kommer göra när han är stark nog) så blir det rikigt jäkla bra. När jag sen kan ta halvhalter inne på banan och komma till ridning då jäklar!!! Längtar så till den dagen😊
 
Dagens lektion för Coco= HALVHALTER!!! 
Vi får 5or eller 6or på halterna för att han inte tar mina halvhalter och jag vågar inte ta igenom det på banan, men idag fick han lära sig att ställa upp rätta till sig, det tog ca 30-40 halter innan han accepterade att jag rättade honom
Så nu blir det lydnads träning varje dag!!
Foto Li Sjöstrand 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: