Lidköping

Kategori: Allmänt

Igår åkte vi till Lidköping för att debutera intermediaire II. Jag hade inga förväntningar alls och hade en skön känsla utan press innan start, nervös var jag men kände att det gör inget om vi missar allt för om 1-2 år då kommer vi kunna detta. 
Coco var inte helt med mig på framridningen, fick inte riktigt komma till ridning. Väl inne på banan så vågade jag inte rida eftersom jag kände att han var lite känslig. Det visade sig i första piaffen, där han trodde vi skulle göra en övergång till skritt, men när jag mötte upp med skänkeln protesterade han rejält och körde upp huvudet rakt upp. Blev 0:or på piaffen samt övergången mellan piaff och passage och 5 på passagen efteråt för vi kom igång sent, detta "lilla" misstag kostade ca 5% eftersom det också drog ner lösgjordhet samt ryttarens hjälper, ja allt följer med när man gör en grov miss. 
Men för övrigt nöjd, men vet att vi kan allt så mycket bättre, men bara ut och tävla. Fick bla 8,7,5,8,5 på trav ökning och galopp ökningar. Pirutterna gjorde medvetet större eftersom han fortfarande inte är helt stark där och ville ge honom en "lätt" känsla
Sista ökningen å passagen var han trött så tog inte i det där sista lilla.
Men jag vet att vi är där uppe om vi rider som vi kan🌟😊
 
Invigde mina nya snygga ridbyxor från Harcour så klart från bästa Norella Hästsport👌👍
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: