En helt vanlig Tisdag

Kategori: Allmänt

Det skulle egentligen ha varit träning idag för Helen men tråkigt nog blev den inställd, så ledsen för det. 
 
Men dagen blev bra iaf och alla hästarna har gått bra. Idag var både Elin och Malin lediga så vi hade en riktigt häst/tjejdag så himla lyxigt😊
 
Jag å Elin började med att rida Coco och Molle och sista kvarten bytte vi hästar.
 
Molle kändes mycket starkare och kvickare än sist jag red.   Vinterns planering med honom och Elin såklart blir att träna upp traven med passage "tänk" och få Elin att verkligen komma ner sitta stilla och rida med sätet.
I galoppen ska det bara stärkas allting, han har blivit så kvick i sina bakben så ska han bara hitta mer styrka för att sen kunna samla och öka och få den ännu luftigare. 
 
Måste berömma Elin som lärt sig otroligt mycket, men hon har kämpat för det!! Varit med mig på väldigt många träningar, lyssnat, analyserat och snappat upp information som hon plockar fram när hon själv rider. Hon har börjar rida fler hästar just för att bli bättre som ryttare. 
 
Sen red jag Be Be, 5- års stot e. Blickpunkt 
idag kändes hon bra och jag kan börja komma mer till ridning, börjar kräva att hon ska ta det lugnt på kortsidorna och börja ta hörnen. Men hon har sån otrolig gång så det är lite svårt med balansen ibland, speciellt på kortsidor. Men bara en styrke grej. 
 
Håkans tur, Yes Sir, tillridnings hästen som jag har. Han går bara från klarhet till klarhet. Han är till salu och jag lovar att den som köper denna häst blir inte besviken. Han ger sån fin känsla👌😊 Malin fick prova honom idag för att både hon skulle få rida någon annan häst och för att jag vill se att någon annan än jag kan rida honom, om det blir provridningar. Det gick galant!!! 
 
Jag red Ellie, Malins fina häst som jag tävlar ibland. Hon var så fantastiskt fin, bara flyter fram. 
 
En helt fantastisk solig höst dag 
 
 
Håkan 
Yes Sir
e. Sir Oldenburg 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: