Bates

Kategori: Allmänt

Jag har bytt sadel till en Bates med cair system, alltså luft paneler. Måste säga att jag är mycket positiv till dessa sadlar. Just nu rider jag i en Innova Extended med stora knästöd, den ger en väldigt bra känsla att sitta i och man får skänklarna i rätt position. Coco gillar luftsystemet och rör sig mer igenom bogarna😊
  
 luftpanelsystemet utesluter tryckpunkter och anpassar sig efter hästens form och gör den mer fri och avslappnad. Det bästa med allt är att man lätt kan byta koppjärn om hästen ändrar sig. 
 
Den nya sadeln mono+ ska jag prova och göra en utvärdering på som jag kommer dela med mig med. Den är enkelkåpad och har ställbara knästöd för att få den bästa komfort och passform. 
 
 
Innova mono 
 
Innova Extended 
 
Jag har provat ut och beställt mina sadlar genom Norells Hästsport. En hästaffär med ett stort sortiment och trevlig kunnig personal 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: