tävling Eskilstuna

Kategori: Allmänt

Igår var det tävling i Eskilstuna. Vi var anmälda till en MsvA och en Intermediaire 1. Men eftersom han varit lite stökig denna vecka, strök jag Inter 1 och red Msv A. 
 
Från början:
I veckan har Coco haft en Cocobus vecka, ingenting har funkat. Från att han har varit dum, inte tagit  halvhalter till att bli överkänslig och vara skit rädd för att byta mm, han har slängt sig iväg, kört upp huvudet och varit allmänt dryg. Här om dagen tänkte jag hur ska jag kunna rida ett program, skulle inte äns kunna styra runt i en LB. 
Men som sagt valde att starta MsvA, på framridningen var han som en dröm, mjuk, följsam, lyssande på allt och gick så fint. Men så plötsligt åker klockan ner från staketet presic när vi rider förbi. Coco blev såklart skit rädd och drar med huvudet rakt upp, ostyrbar.....och efter det gick det inte att ta i munnen, kändes som jag satt å red i luften. 
 
Inne på banan började han med samma sak, huvudet rakt upp i inrindningen och sen vågade inte jag stämma av alls i traven, det blev platt och raka skolor. I galoppen däremot blev det kanon, alla byten satt, piruetterna jätte fina och även serien, där vi äntligen fick en 8:a!!!. Ryggningen, inte bra och sista halten släppte jag bara tygeln för att fort kunna avsluta.
67,9% och en 2.a placering är jag nöjd med trots allt.  
 
Han är mkt speciell denna häst, och man kan inte tro, tom jag glömmer bort ibland, hur fort han tänder till på alla cylindrar på 1 tiondels sekund. 
 
Men jag älskar honom och vi är ämnade åt varann
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: