Här kommer en liten summering av veckorna

Kategori: Allmänt

ursäkta för dålig uppdatering här på bloggen men jag har inte riktigt haft motivationen nu på sommaren. 
 
Vi backar bandet till när Birgitta var här och hade träningar. Jag började med att rida Glitter en 9 åringt sto e. Toopasch-Maraton  
Hon är så fin men har också mycket egen vilja samt otroligt känslig och svårriden. Fick mycket bra hjälp hur jag skulle få igenom henne och tillslut dansade vi fram, härlig känsla
Med Coco jobbade vi mycket olika små grejer för att få dom svåra grejerna på plats
ex. Galopp 2 språng skritt 1 steg ny galopp osv tills han blev kvick då kunde vi gå in och göra ettorna bra!!:) 
Sluta-halv piruett-sluta direkt och halv piruett igen för att kunna mixa mellan kort kvick och längre språng utan att tappa kvickheten👍👍
 Blev mycket galoppjobb båda dagarna. Men så fin börjar han bli och vill arbeta och göra rätt hela tiden, det är så kul att rida honom nu!! 
 
Red även Ellie och hon hade en av sina värsta dagar, men Biggan är bäst på att ge verktyg som man kan jobba med😊
 
Det var otroligt inspirerande och lärorikt för mig att se,höra och medverka i hennes träningar för mina elever! 
Nu har jag så mycket motivation och det är så kul att träna mina elever!! Love It!! 
 
Glitter 
Emma och Tictac
Emma och Daisy
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: