Träning

Kategori: Allmänt

Idag tog jag Coco och lastbilen å åkte iväg till Storvik för att träna för the one and only Birgitta Kjellin 😊❤️
Vilken träning!! Åter igen blir jag påminnd om hennes erfarenhet och kundskap 
Jag lovar er att hon har lösningar och tips/knep på ALLT!! 
Det är så nyttigt för mig för jag ta med mig hennes kunskaper in i min tränar roll, oroligt nyttigt 
 
Åter till träningen 
Vi lade fokus på saxen i galopp idag och jag fick lära mig tekniken och "tänket" som jag måste få in för att kunna "bygga" upp saxen. Lättare sagt än gjort☺️ 
Biggan hjälpte mig att räkna och jag fick in ett flyt, men sen plötsligt så räkna hon inte och jag var helt lost....
Bara hem och träna vidare hitta känslan och kunna räkna galoppsprångena. Gäller att vara snabb funkar inte att räkna en sluta och andas innan man börjar på den andra slutan då är man liksom borta. En två tre fyra byt..en två tre fyra fem sex sju åtta byt..,en två tre fyra fem sex sju åtta byt.. en två tre fyra..byt  ANDAS 
 
Kollade saxen även i trav, den funkar bra 
Avslutade med lite piaff som blivit betydligt mycket bättre 😊😊 
 
så glad å nöjd 
 
 
Fina fina häst ❤️❤️
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: