Det här med att göra en kür

Kategori: Allmänt

Ja det här med att göra ett kürprogram är både riktigt roligt och svårt. Det ska vara tillräckligt svårt samtidigt som man ska klara av att göra alla rörelserna på ett bra sätt och sen ska även programmet se snyggt och välplanerat ut😊😊dessutom ska man ha musik som man gillar och det ska passa ekipaget och falla domarna i smak. Ni hör inte allt för lätt. 
 
Jag valde att först göra ett ganska lätt program inför vår första kür för få "känna" på det. Sen ville jag ha bra musik som ingen annan har. Tog flera timmar i veckor innan jag hittade det jag ville ha. Nu har dock "min" trav musik blivit den mest spelade låten i häst sammanhang och Carl Hester hade den i sin kür på Em. Men det är en riktigt bra låt som passar Coco utmärkt så jag vill inte göra om den nu☺️
 
Har gjort vårat program lite svårare och idag fick jag det att gå ihop helt. Men det har tagit flera dagarn innan jag fått allt att stämma men nu hoppas jag på att detta är bra så vi kan dansa till vår musik ☺️
 
 
Foto: Li Sjöstrand 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: