Clinic

Kategori: Allmänt

Tillsammans med Norells Hästsport ska jag ha en clinic lördagen den 5 september i Bäckans ridhus. Jag kommer att visa olika hästar i olika utbildnings nivåer och visa övningar som är lätta att göra på alla hästar oavsett nivå och hur man kan utveckla övningarna mot svårare klass. Vikten av ett bra grundarbete är så viktigt och jag vill få fram att man kan utbilda nästan vilken häst som helst med en bra grund, det är också  viktigt att komma ihåg att alla hästar är olika. 
 
Välkomna!! gärna med många frågor :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Cissi säger:

    Men ååhhh, önskar att jag bodde närmare! Låter superintressant!

    2015-08-26 | 21:51:22
  • Johanna säger:

    Hej! Kul med clinic. Jag som är hobbyryttare hade önskat att ni hade fler nivåer på hästarna vi får se. Alltså några som håller på mer på hobbynivå. Hästar som tävlas på Lb nivå är ett exempel och olika typer av hästar så man lättare kan relatera till sin egen häst. Övningarna är säkert jätte bra men känns omöjliga att genomföra för en hobbyryttare. Hade önskat att man fick mer information om HUR man gör övningarna alltså steg och för steg i rörelsen. Tack för ett par trevliga timmar!

    2015-09-05 | 15:35:49

Kommentera inlägget här: