Mellan period

Kategori: Allmänt

Coco har skött sig exemplariskt och varit riktigt duktig i veckor. Nu är mellan perioden här och vi måste ta oss över nästa trappsteg. Han är fortfarande snäll men jag känner att vi inte riktigt arbetar ihop alla gånger som jag vill. Har jobbat mycket låg form ett tag. vill kunna plocka upp honom från denna runda fina form till samlade formen, inte bara att göra men jag hoppas det kommer nån dag. Han är så klurig att rida men samtidigt fin och lätt men det är väl det som gör det så svårt, att man måste ändra sin ridning från dag till dag. 
 
Detta måste vi träna på
 Jag måste veta exakt hur jag ska rida inne på banan men jag vet inte riktigt det. Nu blir det att träna programdelar och program träning. 
Våga rida fram hans gång och våga ridan allt inne på banan. Tänk att det kan va sååååååå svårt att rida!!??
Bygga upp mer styrka, kvickhet utan spänning (känns som vi tränat det i flera år) fast det är väl något vi alltid måste jobbba med. 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: