Dyrt!!!

Kategori: Allmänt

Ja denna sport är otroligt dyrt. Bara kval å anmälningsavg till Flyinge kostar ca 2300:-/häst därefter tillkommer boxavg 1500:-/häst boende och resan ner å hem. Innan vi ens har åkt kostar det ca 8000:-
För oss vanliga tävlingsryttare är det väldigt mycket pengar, men man måste även gå denna väg för att sakta ta sig uppåt mot eliten. Rutinen och erfarenheten inför framtiden är så värd att få på dessa stora tävlingar. 
 
 
Läs artikeln i DT idag 
http://www.dt.se/sport/ridsport/utan-sponsring-kan-chansen-ga-upp-i-rok
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Du lär ju ha fått bud på några av dina fina hästar? eller har jag fel? Är någon av dem till salu till "rätt pris" eller vill du gå hela vägen med dem båda två? :)

    Svar: Sjävklart kanske jag kan sälja någon men hur kul är det?
    Om Mig!

    2014-09-11 | 08:53:50
  • Therese säger:

    Hej Emma, starta en insamling några kronor här och där gör iaf lite om du inte lyckas hitta en sponsor innan Falsterbo.

    2014-09-11 | 10:58:21
  • Amanda säger:

    Det är otroligt dyrt! Det börjar ju bli väldigt dyrt även på "vanliga" tävlingar. Såg att Helsingborg tar 800:- för en GP-start nu i november och på det tillkommer ett par hundra i veterinäravgift!!

    Svar: Men herregud 😱
    Om Mig!

    2014-09-12 | 18:39:00
    Bloggadress: http://livingmydream.horseworld.se
  • Isabelle Stolt säger:

    Hejsan! Måste bara fråga om du skulle kunna tänka dig att åka iväg typ en helg eller så och hålla träningar? :)

    Svar: Självklar det kan jag göra 😀
    Om Mig!

    2014-09-15 | 22:46:43
    Bloggadress: http://isabellestolt.se

Kommentera inlägget här: