Super hästar!!

Kategori: Allmänt

Nu sitter jag i lastbilen på väg hem från en fantastisk vecka i Flyinge. 
Jag är otroligt nöjd och stolt över både min och hästarnas prestation!! 
Både Coco och Chanel är framtida GP hästar och detta är bara ett mål på vägen dit. 
Inför finalen med Coco hade jag som mål att försöka få formen att bli bättre, och det lyckades jag med 😄han kändes så mycket mer framme, tyvärr blev han trött i galoppdelen och det blev en del missar. 65,3% är jag nöjd med och utan dom....ja då hade vi varit där uppe👍😄
Han har skött sig exemplariskt och ställt upp helt på mig, det är ett stort steg! 
 
Chanel är bara helt otrolig, hon skulle varit i final, det tyckte även 2 av 3 domare! Hon är överlägsen i travdelen, skolorna är fantastiska, i skrittpiuretterna blev det totalt kaos och i galoppen orkar inte jag hålla ihop hennes kropp med mina korta ben. Hon är absolut inte tung, men när man måste ha dom ihop från alla håll är det svårt att få henne att vara mellan skänkarna när mina ben är på hennes mage....ha ha.
Hon behöver ha en längre ryttare för att göra henne rättvis. Temperamentet är guld värt och hon gör allt och lite till
 
 
Att rida in på en tävlingsbana och rida ett program som Psg med en 7 åring är inte "bara att göra" . Hästen måste hela tiden vara mellan hjälperna och vara med från alla håll( i ramen 😉)
 När man känner att det inte känns bra inför en piruett eller serie och man endast har en hörnpassering på sig att få det "att stämma"  då är det inte lätt att fixa till. Där kommer rutinen in. 
 
 
Känns bra att ha 2 av Sveriges bästa 7 åringar!!! 

Kommentarer

  • JennyM säger:

    Ja, helt fantastiskt fint resultat! Nu såg jag inte Chanel live, men alltså... Såg det du lagt upp på Instagram och ja, dom skolorna!! Klart ni borde ha varit i final tycker ju jag, men men.. Jag är trots allt säker på att om något år eller två då, så är ni uppe i GP - alla 3!! :)

    Svar: Gullig du Jenny tack 😀❤
    Om Mig!

    2014-10-04 | 18:30:57
    Bloggadress: http://jmdressyr.se
  • Taina Hägglöf säger:

    Ni har ändå en grundkvalitet som ingen kan ta ifrån er. Keep up the good work!

    Svar: Tack Taina😀
    Om Mig!

    2014-10-05 | 20:43:20

Kommentera inlägget här: