Utrustning

Kategori: Allmänt

Får en hel del frågor om vad jag har för sadel!
Därför kommer här ett inlägg om utrustningen!😀

Sadeln jag har nu är en childeric som jag trivs otroligt bra med. Köpte den begagnad för 1 år sedan, drömmen är såklart att en dag kunna måttbeställa en childeric som passar mig och hästarna. Som ni alla vet är jag ganska liten och har korta ben, jag behöver en sadel med korta kåpor för att komma åt med mina ben. Sen skulle jag också vilja ha en sadel som är två färgad, svart och brun så den passar till båda mina Ps kandar. 
 
 
 
kandaren jag har kommer självklart från Ps of Sweden. Både jag och hästarna gillar dom skarpt😀 Anatomiska kvalitets träns och kandar med super snygga matchade pannband. 
 
 
 
Favorit lindorna är Anky och Eskadron, dom håller hur länge som helst och finns i alla färger, bra och lagom stretch i fleecen. Schabrak har jag från de flesta märken. Jag tycker att sochkemöles är super snygga, men dock dålig kvalité......kryper efter en tvätt till ponny stl. 
Mias och Equiline är bra kvalité, snygga och man kan designa dom som man vill, priset?! ...
lite dyrt för equilines tycker jag. 
Ett schabrak jag har som kommer från jacson, har visat sig vara väldigt bra i kvalité men tycker dom har lite tråkiga schabrak. Eskadron har ganska snygga och fina schabrak i mycket olika färger. 
 
 Min utrustning till vardags är stövlar från De Niro 
Dom är bruna och väldigt sköna, inga detaljer bara vanliga. 
Favorit ridbyxor är Pikeur som finns i allt och alla färger, gillar även Cavallo väldigt mycket!!! Dom sitter bra  på mig och är sköna i väldigt bra kvalité. Har nu ett par favvo byxor från horselife, sköna, snygga kanske inte bästa kvalitén men otroligt bra pris så då kan man ju köpa 2 nästa 3 istället för ett par dyra 😀😀
 
 
 
Min hjälm kommer från Uvex, super lätt och skön. Tröjor jackor, t-shirts och andra kläder
varierar hit å dit. 
 
 

Kommentarer

  • Susanna säger:

    Hur funkar det med samma sadel på båda hästarna? De ser inte så lika ut i kroppen men de kanske de är =)

    Mina schockemöhle-schabrak håller formen jättebra, men det gäller förstås att dra i dem efter tvätten.
    Det enda dressyr-schabraket jag har som jag tycker är tillräckligt stort (har också stora hästar) är från Eurostar och det håller både färg och form, tvätt efter tvätt.

    2014-05-17 | 13:01:51
    Bloggadress: http://supersus.blogg.se
  • Hanna säger:

    Hej! Snygga stövlar! Vilka mått har du i dina? Skostorlek, vadvidd och höjd?

    Svar: Stl.36 Vad 32 höjd 44
    Om Mig!

    2016-02-25 | 21:59:13

Kommentera inlägget här: