Helgen

Kategori: Allmänt

Börjar med gårdagens träning för Birgitta 
Coco och jag fick en super träning!Birgitta är ju bara för grym!! 😊
Tränade på att få upp kvickheten i benen på honom, precis som jag börjat jobba med, men jag har varit lite mesig! Jag fick verkligen rida och hela tiden få honom kvick,kvick.kvick fast i samlad galopp. Måste vara noga med att få honom att gå för innerskänkeln,alltså kvick för den inre skänkeln då blir slutor,piuretter,serier så mycket bättre 😊
När han blir kvickare blir också serierna rakare å luftigare! 
I traven jobbade vi samma sak lite passage trav med kvicka ben.
Så duktig Coco!!
 
Idag tävlade jag C-ponnyn Harry som är efter Juno Rory, en mycken fin ponny som har många år framför sig på dressyrbanorna!!
Han skötte sig helt perfekt och vi fick 69,7% i första klassen. I andra klassen stulade det med  en tjej som skulle få rida om, vi gick in på banan när det var vår tur men då fick vi gå ut igen och sen in igen. Harry tyckte att det inte va så kul att bli störd och tröttnade lite! Stulade i inridningen men gick sedan ett super program, kändes verkligen så fin, domaren tyckte dock inte samma och dissade våran ritt!
Men vad gör det, han glänste och skötte sig super bra, hade en fin känsla hela dagen
Harry är till salu till en satsade liten dressyr ryttare 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: