En summering av veckan

Kategori: Allmänt

 
Nu sitter vi i lastbilen på väg hem från Falsterbo!! Det har varit en fantastiskt vecka och hästarna har varit super  duktiga!
Jag har ridit ett lättare pass varje morgon och arbetat dom lite mer varje kvälls pass. Både Coco och Chanel har känts super fina och jag har haft en bra känsla hela tiden. 
I gårdagens start, en Psg, hade jag super bra känsla på framridningen och det kändes som vi skulle gå in på banan och göra vår livs ritt bästa ritt.
Dock blev det inte så. Chanel var fin och det kändes helt ok, missade första öppnan (som är hennes bästa) Kom in fel från hörnet, tråkigt för det är där vi sätter våra poäng.😊 sen kom missen i vart tredje som kostade oss en final plats, surt som tusan. 66,5%
 
Coco då, vad hände där egentligen? Han som var så fin, lugn, ridbar och kändes suuuuper att rida. Travprogrammet var riktigt bra, men sen bara försvann all styrka och vi missade i stort sett hela galopp programmet. Red iaf ihop 62,9% och med dom missarna är jag nöjd med procenten iaf. 
ååååå va tråkigt det känns, men han är min framtida GP häst så vi har många år kvar att lära. Att rida på en stor arena som Falsterbo är fantastiskt kul, men samtidigt vill man så otroligt mycket, man vill ju göra sin bästa ritt där, och inte sin sämsta. 
 
Jag är lite låg idag och besviken men samtidigt vet jag att det finns så otroligt mycket kapacitet i hästarna. Mer rutin behöver vi för att klättra oss uppåt. 
 
 
 
Vackrare häst finns inte
 
Fina, snälla fantastiska Chanel sån power hon har
 
Tack till Cornelia för dom fina korten😊!!
 
 Våran frukost
 
Stallet 
Dom trivdes riktigt bra i sina boxar, där dom kunde se ut och ha kontroll på alla som gick förbi. Det var lite jobbigt att lämna varandra dom första dagarna, Chanel blev väldigt upprörd när hon blev själv. Gnäggade och betedde sig som en hingst, ha ha
Coco har faktiskt varit lugnare än Chanel denna gång, duktig gubbe. 
 
Våran sovplats.😄
bäddade upp två sängar i hästdelen av lastbilen, riktigt mysigt faktiskt. 
 
Dock hade det inte varit fel att ha en sån här😉
Vilka lastbilar det finns, hela parkeringen var full av lyxiga, gigantiska lastbilar. 
 
Vi hann även ner till stranden och bada. Riktigt härligt!! Så skönt att svalka sig när man svettats på mässan och ridit i 30 graders värme. 
 
Älskar denna bild på Elin och Chanel, så vackra!!
Elin har betytt så mycket för mig denna vecka, bättre groom får man leta efter. Ordning å reda, fixat, putsat och hjälpt mig på ett stålande sätt. Nu är vi ett sammansvetsat team som trivs riktigt bra ihop. Har skrattat sååå tårarna sprutat och magen värkt!!😃😃
 
 
 

Kommentarer

  • Malin b säger:

    Man får känna sig besviken när de inte gått som man tänkt sig och kämpat för...det ligger så mycket arbete bakom!!
    När du känt dig besviken klart kommer denna erfarenhet bara stärka dig💜
    Vi hejar på dig i med och motgång!kram!

    Svar: 💜kram
    Om Mig!

    2014-07-12 | 16:55:40
  • Emma säger:

    Så synd på missarna, du platsade lätt i final med båda hästarna. Och då var det ju ändå många bra hästar med! Men ni har ju framtiden för er, bara att jobba på och komma igen :)

    Svar: ❤️
    Om Mig!

    2014-07-12 | 18:21:10
    Bloggadress: http://emmasdressyr.wordpress.com
  • Helen säger:

    Var och tittade på dej o dina fina hästar i fredags, så roligt att se! Nästa gång blåser det inte så mkt förhoppningsvis.

    2014-07-13 | 21:46:01

Kommentera inlägget här: