Super bra Träning

Kategori: Allmänt

Ja träningarna idag var verkligen super bra!!Birgitta är grym!
 
Chanel var först ut och vi började med att jobba hörn och diagonaler, först öppna i hörnet för att komma in på linjen!! först i trav och sen i galopp. I traven kom hon in i sin drygperiod (som hon får efter 15min) och då bara lägger hon av! Fick igenom det och i galoppen var hon sååå fin, slutor, byten och serier allt jätte bra, märks att vi tränat på det väldigt mycket!! På slutet tog vi lite piruettjobb och där har vi arbetet nu, fick med mig en super övning med hem som vi ska prova! Jag ville kolla av traven sista 5 min eftersom den inte var så bra i början, och så fin var hon slutorna flöt på och hon travade med samling och energi!! 
 
Italiano är verkligen en underbar häst som älskar att arbeta och full med energi! Börja träna på byten lite smått och där har han svårt att veta vad jag vill, men med lite mer träning så:) arbetade även öppnor, diagonala slutor i galopp och där har han blivit så stark å fin!! Samma träning i trav och Birgitta tycker det är en fantastisk häst!! Roligt att få vara med att utbilda den fina hästen! 
 
 

Kommentarer

  • Elin Haglöf säger:

    Blir så inspirerad! :) Duktiga och fina är ni.

    2014-01-04 | 19:49:23
    Bloggadress: http://ryttargladje.blogg.se
  • Anonym säger:

    Varför rider och utbildar inte Annika han själv?
    Kul att du har två hästar som tillsammans bildar namnet på min favorit designer :)
    Lycka till i framtiden!

    Svar: Tack!! Ha ha Annika rider och utbildar honom, jag hjälper bra till:)
    Om Mig!

    2014-01-04 | 20:37:47
  • Lisa säger:

    Hej! Först måste jag få kommentera och säga; vilka superfina hästar!!
    Men nu till frågan, vart rider du någonstans när ni rider för Birgitta?

    Svar: TackBirgitta kommer till Storvik och har träningar 1 gång i månaden!!
    Om Mig!

    2014-01-05 | 00:07:05
  • Jennifer säger:

    Fin blogg du har Emma! Jag blir lite nyfiken på superövningen för piruetterna, jag och Suchen jobbar med detta just nu. Har du några bra tips?! /Jennifer

    Svar: Tack Jennifer Ett av tipsen var att rida mellan två bokstäver räkna galoppsprången och sedan ska man kunna dubbla sprången. Låter enkelt men svårt kan jag lova, för att kunna kontrollera den piruettgaloppen! När du sen börjar med vändningarna så vänd två språng och sen rakt fram vänd två språng och så rakt fram, var noga med att inte rida sluta form!!
    Om Mig!

    2014-01-05 | 21:42:08
  • Jennifer säger:

    Tack för tipsen, det ska jag testa i veckan!

    2014-01-14 | 09:48:32

Kommentera inlägget här: