Duktig Coco

Kategori: Allmänt

 
 
Coco skötte sig jätte bra på träningen och Birgitta tyckte att han blivit riktigt fin!! Vi började med det svåra, serierna, inte lätt. Han spänner till blir vinglig och studsar, men så fort han ligger rätt blir det klockrent och super fina byten. Men när jag känner denna spänning så slutar jag rida och sitter liksom uppepå och hoppas på att det ska lösa sig.
Eftersom han alltid varit svår att påverka när han varit så känslig sitter det liksom kvar i mig, men nu måste han komma tillbaka ta halvhalter vara inramad och ta hjälpen" han är inte så känslig längre" sa Birgitta du måste våga rida, ändra sitta kvar och där ska han vara!han ska vänta på mig inte tvärtom. 
 
I traven jobbade vi höger sluta in till X ställ om och vänster sluta ut, samma sak där, måste komma tillbaka så jag hinner ställa om. Måste våga ta tag i honom så jag verkligen får honom att sätta sig bak och klättra uppför. 
Avslutade med piurett jobb och där sitter hans styrka, visst det är inga piurett ännu men kommer att bli med mer träning och styrka, han tänker och gör rätt. Duktig fina häst!! 
 
Sist men inte minst HÖRNEN, Emma Emma inte slarva med hörnpasseringarna å va galen jag blir på mig själv!!! Nu ska allt plockas bort i varenda hörn i ridhusen så vi kan rida ut i hörnen! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: