Blogg världen!?

Kategori: Bilder

Jag har inte varit mycket för bloggar förut men sen jag startade min blogg så tycker jag att det är roligt att läsa andras bloggar!

Men det som gör mig lite fundersam och irriterad är att några av dom större bloggarna bara skriver massa skit som är helt ointressant att läsa om! Självklart vill man läsa om olika saker, men jag tycker ändå att man ska vara seriös och en bra förebild!

Det finns också många bloggar som ÄR intressanta att läsa och man gillar det man läser! Men som sagt det är olika vad man tycker. Jag vill läsa en blogg där man är seriös och inspirerande!

Vad läser ni för bloggar?

Och hur vill ni att en blogg ska vara, vad vill ni läsa om?

 

Kommentarer

  • Cissi säger:

    Jag läser gärna bloggar och håller med dig om att de ska vara seriösa. De bloggar jag följer skrivs av personer som har ett mål och som har viljan att nå det. Det ger mig inspiration och energi :)

    2014-01-16 | 00:49:23
  • Julia säger:

    Några av mina favoritbloggar är: ussing.webrider.se , lamias.se , fridahallgren.se , dressyrsnack.se , jmdressyr.se . Vore såklart även kul om du kollade in min :)

    2014-01-16 | 05:03:43
    Bloggadress: http://ohjuliet.blogg.se
  • Rebecca Joli säger:

    Jag tycker oxå många bloggar har blivit väldigt tråkiga när oinspirerande! Jag älskar att läsa om träningar, tävlingar och mål, och inte en massa rosa moln och lullull utan verkligheten, i med och motvind!

    Är glad att jag hittat din blogg som jag tycker är proffsig och inspirerande. Annars läser jag gärna www.FridaHallgren.se som jag tycker har vuxit upp och blivit väldigt duktig både på att rida och blogga.
    Även www.AnnaoWilliam.se är en bra och proffsig blogg om en seriöst satsande fälttävlansfamilj!

    Annars kan jag tipsa om www.unafraid.blogg.se, drivs av en jätteduktig tjej som tidigare tävlade hoppning med sin ridtravare och efter att ha fått ta bort honom nu har ett holländskt ungsto, och min favoritblogg som tyvärr inte uppdateras så ofta www.CelieGunnarsson.wordpress.com. Superduktig hopptjej som tävlar internationellt som studentryttare.

    Svar: Tack va glad jag blir och tack för bloggtipsen
    Om Mig!

    2014-01-16 | 11:14:55
    Bloggadress: http://www.jolisporthorses.blogg.se
  • Maria säger:

    Jag håller med dig och de som kommenterat tidigare.
    Att läsa korta ointressanta inlägg om "nu går jag och lägger mig" eller "dags att äta frukost, ses sen!" som en del bloggare fyller ut sin blogg med tycker jag inte om.
    Jag läser gärna en blogg som är någons träningsdagbok och reflektionsdagbok över saker som händer i livet (gärna hästlivet). Som ger en ärlig bild av hur livet är, att det inte alltid är en dans på rosor.

    Att sedan följa någon man känner är också ett roligt sätt att hålla sig uppdaterad i personens liv eftersom det ibland är svårt att hinna med det sociala livet utanför hästvärlden.

    En av de viktigaste faktorerna till en bra blogg är nog att man skriver den för sin egna skull, inte för att tjäna pengar eller bli berömd, det kan lätt bli oseriöst och lysa igenom.

    Men det är roligt att hitta nya bloggar att följa, som jag gjorde till dig tack vare att du blivit Pavoambassadör och deras länk till din blogg.
    Lycka till och skriv/rid väl!

    Svar: Tack :)
    Om Mig!

    2014-01-16 | 19:09:49
    Bloggadress: http://Ingetorp.blogg.se
  • sandra säger:

    En som är riktigt seriös och kämpar på bra är www.dressyrkillen.se kul läsning!

    2014-01-17 | 04:15:09
  • Zandra & Reño säger:

    Jag håller med dig till fullo!. Dessutom tycker jag de stora bloggarna blir lite för "industriella" de tappar kvalitet och inläggen som kommer är mer för att hålla folk kvar för annonsinteckterna. Små bloggar är mer personliga så man kan etablera en kontakt med skrivaren på ett annat plan tycker jag :)

    Jag kan tipsa på Ninasrader.se och Jmdressyr.se, så har jag ganska nyligen hittat http://ebbadeijenberg.blogg.se =)

    Svar: Både Nina och Jennys blogg läser jag! Härliga och duktiga😊
    Om Mig!

    2014-01-17 | 08:30:51
    Bloggadress: http://www.zidressage.se
  • therese & jossan säger:

    vi läser lokala bloggar som
    fridahallgren.se
    elsaberggren.se
    sen blir det
    jmdressyr.se
    tyrashästar.se
    och lite senaste
    ponnysanning.se

    2014-01-17 | 09:23:28
    Bloggadress: http://kissmevandebonte.blogg.se
  • Elin säger:

    Jag läser förutom några av dom bloggarna som redan står här uppe även http://mwdressage.se och http://dressyrsnack.se riktigt bra bloggar som inspirerar :)

    2014-01-17 | 12:40:04
  • Ella säger:

    Lina är en ung ryttare som startat internationellt med vinster i Uungern 2013. Hon kom 4a på sm 2012 & 2013. Placerad i nm, van ponny derbyt osv. Hennes blogg handlar om hennes hästar som hon äger och även dem hon utbildar. Hon är grym och är en stor förebild. Tycker du borde kolla in på hennes blogg, jag blir väldigt inspirerad av hennes inlägg och bilder. Kram

    2014-01-19 | 14:31:35
    Bloggadress: http://liinadolk.blogg.se

Kommentera inlägget här: