Coco

Kategori: Allmänt

Igår efter jobbet tog jag lastbilen och åkte med Coco till ridhuset! Han älskar att åka lastbil och står så snällt och stilla. När han åker transport är det mycket stamp och livat där inne, står inte still allt för länge. Han verkar trivas att åka baklänges i lastbilen och det bästa av allt, jag kan klara mig själv och lasta själv!!underbart!! 
 
Passet då, jo det gick riktigt bra! Galoppen var riktigt fin, energisk men ändå lyssnade han. Bytena gick bra och i piruettjobbet, har jag jobbat mycket på galoppen och att han ska vänta, inte bara vända. Nu blev det nästan att han vänta för mycket, då fortsatte jag och vände en hel då blev de sista sprången helt super!!😊duktig Coco!!
I traven har han svårt att ta mina halvhalter när jag vill, han körde upp huvet och stack iväg med mig en gång när han tyckte att jag bestämde lite för mycket! Men nu är det lättare att hantera och jag kunde rida mig ur det och han blev super fin tillslut!! Jag vill kunna ta en halvhalt trycka på med benen och ta en halvhalt direkt igen, när han tar det travar han som Tortilas, även om det bara är ett par steg😊 så känns det magiskt! Men det gäller att han tar halvhalterna i det annars tappar han traven! Bara att jobba, stärka och stärka ännu mer.! 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: