Sammanfattning av helgen

Kategori: Allmänt

I helgen var det tävlingar på hemma plan! 
Jag red en MsvA med Coco på lördagen och en Psg med Chanel på söndag. Denna vecka har varit mycket med flytt och Coco var dålig på att äta de första dagarna, jag var upp å ner innan allt blev till rutin och Chanel tog allt bra förutom att hon verkade lite trött. 
Till tävlingen Coco som varit ett monster att rida kändes super fin och lyhörd på framridningen, inne på banan fick vi lite småmissar men annars är jag nöjd, vet att vi kan såååå mycket mer men är så nöjd med att han skötte sig fint. Fick otroligt dåligt betalt av domaren, men bara att se mellan fingrarna han är ju ändå fantastisk fin och har så mycket kvalitéer. 
Chanel och jag gjorde en dålig ritt, i traven visade hon inte alls upp sig som hon kan, underlaget är lite stumt och jag vet att hon har svårt att gå på det, men men så är det. I galoppen kändes hon bättre men där fick vi kostsamma missar, bland annat höger piruetten där vi totalt missuppfattade varann, hon vände inte och det blev en stor volt, i vart tredje missade vi och fick en 2:a inte alls bra, fast att allt detta sitter klockrent på träningarna är det förbannat svårt att få till allt på tävling. Det som kändes bra var serierna i vart fjärde och höger slutan i trav. Jag är inte alls bitter utan känner att det var skönt att få en dålig tävling då kan det bara bli bättre, nya tag. 
Måste till botten för att komma till toppen!!!😄
 
Får glädjas åt mina elevers framgångar, dom var super duktiga!!heja!! 
 
En bild från Söderhamn vår andra MsvB förra året. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: