Dålig uppdatering

Kategori: Allmänt

Det har varit mycket för mig denna vecka därför har jag inte hunnit med bloggen! Sorry
 
 
Jag kan börja med att berätta lite om tävlingen i lördags. Coco skötte super fint på framridningen och kändes även fin emellanåt inne på banan. Dock blev det många missförstånd mellan oss och det hela började med att han tappade balansen i ökade traven och det blev galopp! I öppnan råkade han vingla till med ena bakbenet i stacket och det var ju läskigt då blev det galopp i öppnan samt cirkelbågen, ingen bra början....
 
Super fina piuretter😊 dock bytte domaren blad precis när vi red förbi och skulle in i den högra så han flög i luften...suck..då blev det en 4 trots att piruetten var den bästa vi gjort
 
Serierna var lite spända men vi gjorde dom, en av domarna räknade fel och skrev att jag räknat fel, tur vi filmade😊det var 5 i vart tredje precis som det ska, lite surt att få en 5 för det när det va rätt... Inte våran dag...jaja nya tag till nästa gång! 
 
Nu längtar jag till söndag, då kommer bästa Birgitta hit!! 😊
 
 
 

Kommentarer

  • Mia säger:

    Berätta gärna om träningen för jeanna 😃😃

    2014-05-02 | 10:37:02
  • Petra Laini säger:

    Hej jag har en 6-åring som brukar gå mycket fint på träning, men på tävling försvinner all framåtbjudning och jag får lägga all min kraft på att han inte ska stanna mitt i ritten. Jag brukar var helt slut efter en ritt. Mycket frustrerande! Har redan tävlat en säsong och mkt på samma ställe så jag tycker inte han borde vara rädd för omgivningen. Har tränat på tävlingsbanan innan tävling, men har då varit bråkig. Har du haft det problemet med någon häst och har du några tips på hur jag ska komma ifrån det så att det inte blir en grej. Är det ren olydnad eller någon slags låsning. Eller jag som vill och rider för mycket. Han lyssnar inte på min skänkel banan. Kan nämna att han ofta fryser när han blir rädd. Han är ingen trög häst normalt.

    2014-05-02 | 16:48:32

Kommentera inlägget här: