Dagens träning för Birgitta

Kategori: Allmänt

 
Riktigt bra träning som vanligt, skulle vilja ha Birgitta hemma varje dag!! fick träna byten på serpentin, riktigt bra träning för både mig och Chanel. Rak rak och behålla samlingen i galoppen samt energin ända fram till bytet, och sedan helt rak efter! Svårt, ja men väldigt bra övning. Fick tillslut ihop henne mellan hjälperna väldigt bra och då blir bytena riktigt fina. I traven övade vi öppna volt sluta som det är i 6-års programmet. I volterna lägger hon sig inåt och blir lång på ytter men det gick bra så fort hon lyssnade på mig. Träningen gick bra trots att jag har en dålig dag och känner mig sämst på att rida!
 
 

Kommentarer

  • Martina D säger:

    Emma, tänk såhär... Du känner dig sämst på att rida, men det är du verkligen inte. Dina resultat talar för sig själva. Det är inte bara dina hästar som presterar bra - det är även du. Och dessutom, om du, som är en så pass skicklig ryttare känner att du är sämst på att rida, då skulle det innebära att alla vi andra inte är tillåtna att sitta på en häst. ;)

    Jag tycker hur som helst att det är härligt att se hur ödmjuk du är inför både dina hästar, andra och dig själv. Det är därför man blir så glad när det går bra för dig :) Kram

    Svar: Tack underbara Martina go du är!! Kram
    Om Mig!

    2013-09-01 | 17:06:52
  • Monica säger:

    Låter som du behöver en till: Kram!!

    Svar: Tack va gullig du är Kram
    Om Mig!

    2013-09-01 | 18:25:44

Kommentera inlägget här: