Bra ridpass

Kategori: Allmänt

 
Idag åkte jag med Coco till ridhuset för att checka av i speglar och rida igenom programmet. Det kändes från första steget att han var med mig idag. Jobbade på riktigt bra i både trav å galopp. I galoppen tränade jag samling i olika form, både låg och rund och lite mer samlad form, där har han lätt och kommer göra så fina piruetter framöver. I traven såg jag i speglarna att han utvecklats otroligt mycket. Gjorde några skolor som också kändes bra, men nu gäller det att fin rida varje steg. När det ser lätt ut är det svårt eller hur??, och denna ridning som jag kommer till nu är väldigt rolig men också ganska svår. Hjälperna ska inte synas, dom ska vara små, kvicka och det ska liksom bara sitta i kroppen. En stadig sits där man har drivet och denna kontakt man har med hästen är en otroligt härlig känsla!!underbart med dressyr Sen det ännu mer svåra är att kunna rida så i ett program, utan att spänna till det där lilla man gör.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: