Årets mål och mot nya mål

Kategori: Allmänt

 
Mina mål med detta år var att rida MsvB med godkända resultat och framförallt ett tränings år för Coco!Det visade sig att Coco mognade med att få tävla en del. Han har gjort 14 starter och skött sig riktigt bra i de flesta. Undantaget var ludvika och Högbo. Det jag Kommer ihåg mest är 6 års kvalet i Uppsala då han var totalt knäpp på framridningen men en ängel inne på banan och vi vann med 83,3%. 
Och så klart Gävle där han var så fin att rida och lyssnade totalt på mig, det var en underbar känsla som jag hoppas få känna igen :)
 
Chanel började året med en bra första start i MsvB dock fick vi inga bra poäng, men det var nyttigt för oss, då ändrade vi lite på träningen. Började samla henne mer, innan det hade hon inte styrkan för att klara den samlingen. Men när jag vågade kräva lite mer samling svarade hon jätte bra på det och hon fick en helt annan gång!!!Det krävs så mycket mer samling i MsvB mot MsvC och det är svårt att sätta alla saker med en 6 åring! första ritten som jag kände att vi gjorde bra i MsvB var en B:2 i Hudiksvall där vi vann på 71,5% och ritten i Gävle! Men än så länge har vi inte fått till den där riktiga ritten utan missar men vi sparar den till nästa år :)
 
Nu ska båda hästarna tränas inför championatet om en månad. Det blir en vecka lugnt för båda nästa vecka med lite skogsridning och ett par vilodagar. Det vi behöver träna sen är finslipning på alla hjälper så dom lyssnar helt i alla lägen oavsett situation. Men detta tar vi som träning inför nästa år för då tror jag vi har fått mycket mer erfarenhet  och större chans när det är svårare klass! Iaf Chanel har lättare för allt som är svårare bara hon inte gör allt före mig.
 
Nästa år ska vi upp till MsvA oj va spännande!! Ska bli riktigt roligt denna höst/vinter att börja utbilda oss mot nästa år. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: