Vilken vecka

Kategori: Allmänt

 
Jag är så otroligt nöjd och stolt över våran insatts i Flyinge! Coco har skött sig helt exemplariskt och varit ridbar varenda pass. På tävlingsbanan har han levererat till max och lyssnat på mig genom hela programmet. Han kändes lite trött i kvalet och vi tappade i travökningarna och sen blev han rädd för tavlan efter galoppökningen och stannade till men lyssnade direkt och fick till ett fint byte.  Kan erkänna att jag faktiskt var väldigt nervös innan, men så fort jag kom upp på hästen släppte det.
 
Inför finalen har Coco bara gått lättare pass och vi red fram 20-25 min för att ha power kvar inne på banan. Jag hade som tanke att vi redan nått målet så nu är det bara att rida så som vi gör på träning. 
 
Att komma in till en fullsatt Craafordhall var en magiskt känsla som jag lätt kan vänja mig vid och dessutom rida ett felfritt program med en härlig ridkänsla på en underbar häst säger ju allt!!!Mina ben darrade och tårarna forssade av lycka efter ritten. Så himla kul att slå sig in i toppen bland alla proffs 
 
 
Här har dom skrivit om oss på tidningenridsport
 
Emma Mattisdotter med sin egen Cocu (e Florencio I 95122 - Jazz 95133 ) utgör ett elegant ekipage, valacken har en flott sida och mycket uttryck när han äntrar hallen. De gjorde en fin uppvisning i travprogrammet och hade en härlig kadens i traven. Susanne Baarup gav omdömet: en elegant häst, aktiv trav med aktiva bakben och fin kadens 8,1 poäng, rörlig skritt med stort övertramp 8,8 poäng , galopp i uppförsbacke men lite kort i nacken där liksom i traven 8,3 poäng, lösgjordheten blir 7,5 på grund av den korta halsen men typen är helt rätt och modern så 8,5 i allmänt intryck
 

Tyckte själv att dom var hårda på lösgjordheten eftersom han gjorde så fina byten och var avslappnad genom hela programmet. Han har en kort nacke, men det var som Birgitta förklarade att han har Grand prix nacke som kommer att bli så fin om något år. Det är inget vi kan ändra på honom han är byggd så, men så länge han är avspänd med fin kontakt är det ingen idé att äns tänka tanken att ändra nacken. 
 
Prisutdelning med en överladdad Coco
 

Kommentarer

  • Monica säger:

    Så himla mycket grattis :)
    Kommentatorn på livesändningen tyckte ni skulle ha en 9:a på lösgjordheten :)

    Svar: Tyckte han det va roligt :) skulle vilja se ritten själv och höra vad han sa
    Om Mig!

    2013-10-06 | 10:32:13
  • Julia säger:

    Stort grattis!

    2013-10-06 | 12:19:18
    Bloggadress: http://ohjuliet.blogg.se
  • caroline gustafsson säger:

    Hej
    Såg er på plats i finalen och ni var BY FAR det häftigaste och i mina ögon det mest lovande ekipaget! Härligt att se!! Stort grattis och all lycka i framtiden! En fantastisk häst!
    /Caroline

    Svar: Tack så oerhört mycket
    Om Mig!

    2013-10-06 | 12:24:52

Kommentera inlägget här: