Underbar söndag

Kategori: Allmänt

Vilken skön söndag jag har haft och vilka bra pass på hästarna. Har ridit med ett leende på båda två. Coco har mognat otroligt mycket sen Flyingeveckan, och är med mig varenda steg och språng, sån härlig känsla att rida honom nu!! Nosen kommer fram mer och mer oavsett vilken form vi rider i och han är avspänd i allt vi gör.  Trots att vi fortfarande rider lite lugnare börjar piruettjobbet bli riktigt bra och idag prövade vi lite serier som gick fint. Har man jobbat ordentligt med grunderna och stärkt hästarna så dom har förtroende och styrkan så går allt lättare när man ska börja med det svåra. 
 
Chanel var så fin idag, lugna luftiga språng och idag satt bytena bra också. Bytena har varit sisådär, eftersom hon verkligen måste ha exakt rätt galopp för att byta rätt är det svårt att göra ett bra byte när jag bara tänker, vi byter, slarviga jag!!!men idag hade vi rätta galoppen utan att hon tappade sin fina galopp och då blev bytena så fina! Började med att byta på serpentin, bra för mig, så jag har koll och har henne helt mellan hjälperna innan bytet, sen bytte vi lite serier!!lätt och bra. I traven satt jag bara å log, så fin!!travade bara 3-4 minuter men så fin kändes hon, lycklig!!
 
 
 
Favorit kortet bara älskar detta!!!kärlek
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: