Söndag

Kategori: Allmänt

Idag fick Chanel ett pass på banan, gäller att passa på nu innan det fryser och banan blir hård. Hon fick ett lättare pass men ändå kändes hon så lätt och stark! Vi började med galopp och den kändes fantastisk, så lätt och luftig! Lite slutor och öppna som jag tycker är riktigt bra övningar för att få dom mellan hjälperna. När galoppen kändes så fin prova jag även att byta, och som jag längtat efter denna känsla, hon bara väntade på min signal och vi bytte i vart 3:e hur lätt som helst. Kanske är en tillfällighet men det kändes riktigt bra, aldrig har jag kunna kontrollerat och fått henne att vänta så bra utan att tappa galoppen. 
 
Coco har blivit stel av vaccinationen och igår kunde han knappt röra sig stackare. Blev jätte orolig, men idag kändes han bättre och vi kunde rida några varv på banan. Han hade så ont på den sidan han fick sprutan att han bara gapade när jag kände där. Hoppas att han blir helt bra i veckan! 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: