Gårdagens pass och dagens pass

Kategori: Allmänt

Igår var det ett riktigt regnväder därför blev det en vända till ridhus för båda hästarna. Chanel kändes jätte fin i galoppen, den börjar bli rund nu och hon sätter inte ner frambenen lika fort och då blir sprången lugnare och lite luftigare. Traven var också helt ok men jag vill inte rida på ordentligt där ännu. Det är en helt annan känsla att rida när man ser i speglarna, det är otroligt nyttigt ibland!Man ser hur det känns liksom. :)
 
Coco kändes fantastiskt från början, lugn mjuk, smidig och lyhörd. Han går fortfarande lugnt och jag red honom endast i lite lägre form med massa lösgörande arbete. Jag tog upp honom i formen under ett par språng i galoppen och hittade en helt annan ridning, där jag hade handen långt framför mig och satte honom ett par språng i piruettgalopp. Han kändes super stark och piruetterna är nära nu. Nu är han så pass stark att vi kan jobba fram nosen och få en fin form på nacken, som jag väntat ha ha. Det är så fin ridning nu, riktigt roligt!!
 
Idag blev det bara skogsridning för Chanel, vi testade lite piaff på vägen hem och nu börjar hon verkligen förstå vad hon ska göra. Duktiga häst, hon måste få lära sig på ett naturligt och mjukt sätt och jag tror att min känsla var rätt i det läget. 
Coco travade jag runt lite på gården och galopperade bara lite låg form på banan han var mjuk och smidig. 
 
Tänk att dessa djur kan göra en så glad!!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: