Wow!!!

Kategori: Allmänt

Vilka pass jag fick rida idag!! Efter 2 dagars vila var det dax att träna på! Och wow vilken känsla på båda hästarna!!
 
Först ut den svarta som kändes fantastisk, nu vet jag vad som finns i den hästen och nej han kommer aldrig att bli till salu!
Jag hade en ide att prova PSkandaret men vill inte rida på kandar innan Globen eftersom han är lite känslig. Därför byggde jag om det lite och vips så fick vi ett träns!!
 
Han har lätt att spänna sin nacke, men vi har jobbat med det otroligt mycket och de senaste passen har han känts så avspänd men ändå samlad(svårhet på honom) Den lilla lilla spänningen som finns kvar att jobba med, kändes så mycket bättre med pstränset, det fanns ingen spänning någonstans och ganaschen öppen! Underbart!! 
 
Coco i sitt PSträns
 
Chanel var lite off i början och tyckte att fy vad dryygt!!men efter lite övertygelse så lyssnade hon helt på mig!!
 
vi kunde rida byten i vart 3:e och sen tänkte jag att vi måste kunna byta vart 4:e också! Faktiskt lite svårare men efter ett misslyckat försök lyssnade hon och väntade ett språng till!!duktiga häst massa klapp och beröm!!
 
I traven fick jag rida igenom halvhalterna eftersom hon gärna ville samla sig själv!! När vi kom över tröskeln trava hon som attan och faktiskt kändes mina korta ben riktigt låååånga ha ha måste betyda att hon var mellan hjälperna ortdentligt!! Dessutom blir hon ihop och ser kort ut istället för att hon är såå lång i ryggen! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Elin Haglöf säger:

    Iiii måste komma å titta snart nån dag! :D Du och hästarna är så duktiga!!

    Svar: Ja de måste du Elin :)
    Om Mig!

    2013-11-16 | 17:31:45
    Bloggadress: http://ryttargladje.blogg.se

Kommentera inlägget här: