Frusen bana

Kategori: Allmänt

Idag kom minusgraderna och banan är frusen och sten hård. Det blev en vända till ridhuset med båda hästarna. Coco kändes helt fantastisk! Avslappnad lugn men ändå så energisk!! Sista veckan har det som jag väntat på länge börjat komma fram. Han rör sig med sån energi men är ändå samlad i en avslappnad bra form där nosen kommer fram och han blir mer öppen i ganaschen. 
 
Chanel var underbar i galoppen, bytena är klockrena och luftiga, serierna börjar sitta bättre och bättre. I traven däremot fick jag ta igenom vissa saker.  Hon ville själv bestämma när hon skulle samla sig och det tyckte inte jag var riktigt ok, fick rida henne framåt men ändå våga ta igenom halv-halterna och efter det flög vi fram fast med samling. Den hästen har så mycket trav i sig så jag kan knappt tro det själv, men som sagt är jag liten och hon stor, därför krävs det så mycket kvickhet för att hon hela tiden ska gå på så lätta hjälper som möjligt. 
 
 
 
Bild från igår på en blöt bana Kolla in nya snygga kandaret från Psofsweden 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: