Duktiga Chanel

Kategori: Allmänt

Vilken fantastisk häst hon är!! Idag gjorde vi ett väldigt bra pass, hon var med mig från början och galoppen kändes super!!bytena börjar sitta som en smäck nu, dom har varit lite hit och dit efter vilan som hon hade. Men nu dom två senaste dagarna har jag fått ihop samlingen med energi och hon är mellan hjälperna.
 
Vi har fortsatt med övningarna som vi gjorde i helgen. Sluta till medelinjen, rakt fram och byte, nyttigt för Chanel där hon måste bli rak och bjuda fram innan bytet och även för min kvickhet. Man får verkligen ihop henne mellan hjälperna och samling och energi tillsammans. När hon känns så fin i galoppen har jag även börjat lägga in byten i vart 3:e som har fungerat jätte bra!!Nu känns det som jag har kontroll när vi byter flera byten, förut har det mest varit tur om det gått bra och jag har alltid tappat henne på slutet, men nu har hon samlingen och energi kvar i alla bytena. 
 
Lite mer styrka ska vi sätta under vintern och jag ska bli ännu kvickare i mina hjälper. Älskar verkligen att rida det finns alltid något att bli bättre på hela tiden, man blir aldrig bra nog, men när man får in den där KÄNSLAN så blir man lycklig i hela kroppen!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Moa säger:

    Roligt när det går framåt. Du ser liten ut på bild så jag undrar hur lång du är?

    2013-11-07 | 17:13:49
  • bella säger:

    Gud vilken fin häst!
    Vad har du för kavaj?

    Svar: Tack!! En animo kavaj älskar den!!
    Om Mig!

    2013-11-10 | 18:09:27
    Bloggadress: http://Cali.horseworld.se

Kommentera inlägget här: