Birgitta träning dag 2

Kategori:

 
Cocos tur idag att följa med på träning. Birgitta tyckte han blivit mycket starkare och jämnare än förra gången. Vi fick träna lite samling i galoppen och det svarade han riktigt bra på. I traven red vi sluta, öppna, sluta och känslan att rida passage i slutan och lite framåt i öppnan.  Mycket bra övning och hon förklarade känslan på ett fantastiskt sätt!!!avslutade med några längningar och där fick jag ett nytt tänke sätt och även ett nytt sätt att rida sååå underbart!!!!
 
Denna helg har jag lärt mig så mycket, och vet ni jag har ju faktiskt inte äns kunna rida förut, nu börjar jag förstå vad riktig ridning är!!bara genom att tänka rätt gör att allt blir så mycket bättre och enklare.
väntar redan till nästa träning!
 
 
 

Kommentarer

  • Lena säger:

    Har du några tips som du vill dela med dig av? Hade vart superskoj!

    Svar: Svårt att dela med sig av tips när alla hästar är så olika. Dom tipsen jag fick var helt olika på Chanel och Coco. Men just det att man bara tänker rätt så enkla tips som ger så mycket :)
    Om Mig!

    2013-07-28 | 21:30:53
  • Camilla säger:

    Väldigt fina hästar :) hit ska jag återkomma...

    Svar: Tack kul du tyckte det!!! :)
    Om Mig!

    2013-08-06 | 14:26:35
    Bloggadress: http://millas.blogg.se

Kommentera inlägget här: