Fina Coco!

Kategori: Allmänt

Idag var Coco sååå fin när jag red. Han börjar bli så avslappnad och lugn. Känns som jag kan börja rida honom på rätt sätt det är så kul!
Började med att rida låg form i trav och galopp. Övergångar från galopp öppna till skritt öppna och galopp igen då får man verkligen bakbenen med sig och koll på yttersidan. I traven red jag öppnor i olika tempo samt övergångar där också och varierade formen först låg sen lite högre och sen låg igen!Provade att börja lägga till fler byten, för nu tycker han att han är duktig när han byter så då lyssnar han inte riktigt efteråt, tror att han ska få massa klapp :) Han svarade riktigt bra!

Chanel gick också fint idag. Hon har sån energi när hon kommer igång, och det är svårt att rida en häst som är så pass framåt, jag vill ha energin men ändå att hon ska trava lugnt och luftigt. Hon måste vara mellan mina hjälper på ett lätt och mjukt sätt, annars orkar inte jag rida henne eftersom hon är så stor och jag så liten. Det är så roligt för jag lär mig verkligen någonting varje gång jag rider!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: