Chanel

Kategori: Hästarna

Detta är min underbara Chanel. Hon är född 2007 e. Santano-San remo. Hon är en stor tjej ca 174 med mycket energi!! Hon älskar att jobba och försöker alltid göra sitt bästa, ibland lite för mycket så då blir hon lite ivrig och väntar inte riktigt på mig :) Det är en underbar känsla att rida henne när allt stämmer. Vi började tävla ihop 2012 som 5-åring och har vunnit upp till MsvC på 75%. Detta år har vi som mål att rida Msv B och göra nåt kval i 6-års programmet.

Just nu jobbar vi mycket på att förbättra gallopen, hon är så stor så hon vet inte riktigt hur hon ska stoppa in bakbenen under kroppen, men det börjar falla på plats! Bytena går för det mesta bra nu och är rena. Traven är helt otrolig stor luftig och lätt för samling, men där blir hon ibland lite ivrig och vill för mycket!
 

Kommentarer

  • Ragni säger:

    Emma vad du är DUKTIG med hästana!

    Och vilka fina hästar du har:)

    KRAM

    Svar: Å tack bästa Ragni :)
    Hoppas allt är bra med dig!Du får ta bebben med dig när den kommit och hälsa på framöver
    kram
    Om Mig!

    2013-01-30 | 15:45:48
    Bloggadress: http://champagnedays.devote.se
  • Camilla säger:

    Hej Emma, jag är lite nyfiken på vad du rider i för sadlar :) Ska bli intressant att följa ditt samarbete med PS of Sweden.
    Hälsningar Camilla

    Svar: Just nu har jag en childeric som jag älskar att rida i!!!Equipe är också en favorit. Ja jag tycker det ska jätte roligt att få samarbeta med dem!!
    Om Mig!

    2013-11-10 | 18:17:01
    Bloggadress: http://delarocherocky.weebly.com
  • Anonym säger:

    Hej!
    Är lite nyfiken på var Chanel kommer ifrån om hon har haft en tidigare ägare? För hon är väldigt lik en häst som min häst stod uppstallad hos ett tag som också hette Chanel :)
    Mvh Marie Louise

    Svar: Köpte henne från Heléne Bergström
    Om Mig!

    2014-08-18 | 12:11:36

Kommentera inlägget här: