Basilika

Kategori: Tidigare Hästar

Basilika var en av unghästarna jag red när jag jobbade på Gränsbo stuteri i Skåne. Hon var bara så underbar och dessutom till salu!Jag ringde banken tog ett lån, ja helt idiotisk men men. Vi beslutade att vi skulle delta i Kungakannan i Strömsholm. Jag tänkte stryka mig dagen innan för det kändes inte alls bra. Men jag gjorde inte det. Klockan ringde 04.30 upp det var bara att knoppa, puttsa och iväg. På vägen dit hoppar ett rådjur in i transporten, men det gick bra ena väggen gick sönder som tur var inte på den sidan hon stod. Väl på Strömsholm gick hon jätte fint och vi blev 1 av 10 som gick till finalen lite senare på dagen. Jag var jätte nervös, men allt gick bra och hon skötte sig exemplariskt och vi vann!!
91,5%!!

Hon betäcktes och fick föl året där på!Sen blev jag gravid och bestämde mig för att sälja henne.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: