Sadeldjungel

Kategori: Allmänt

Ja det finns så mycket olika sadlar att välja bland. Jag tycker det är jätte viktigt att ha en riktigt bra sadel, det är värt att lägga lite extra pengar på det. Jag har en Prestige venus K med kortare kåpor eftersom jag är lite kortare. Den älskar jag! Enkel och väldigt skön, man sitter bra i den. Gillar även Equipe sadlarna, dom är otroligt sköna att sitta i. Childeric sadlarna behöver jag inte skriva om dom sitter man ju kanon i. Tyvärr har jag inte så mycket pengar att lägga i en sadel, men annars hade jag nog haft en sån.

Min Prestige, köpte jag begagnad, men den var knappt sutten i. och pga att det var korta kåpor, fick hon inte sadeln såld så jag fick ett riktigt bra pris på den , det var ju tur för mig :) Den kostar nog runt 30 000:- ny. Bland de lite billigare sadlarna har jag haft en wellington. Men tycker inte att dom sadlarna passar mina ben, jag får ingen bra vinkel på benen och skänklarna. Det gäller att hitta en sadeln som passar hästen så klart men även ryttaren, man måste känna sig bekväm och få en bra sits annars kommer man inte att kunna inverka på rätt sätt. Kan vara bra att prova mycket olika sadlar och modeller för att se vad som passar just mig.

Prestige Venus K

Kommentarer

  • Tina säger:

    Jag har en childeric som jag ar mycket nojd med!

    Svar: Jag ska satsa på en sån nästa gång måste bara spara pengar först. Då kanske hästarna vuxit klart också :)
    Om Mig!

    2013-02-27 | 20:44:45
  • Tina säger:

    Do so!

    2013-02-27 | 21:26:30

Kommentera inlägget här: