Upp och Ner

Kategori: Allmänt

Det är vad man kan säga om de senaste ridpassen. Här om dagen gick Chanel sååå bra en otroligt bra känsla hade vi tillsammans. Igår var det helt tvärtom hon tog inte skänkeln och kändes inte alls bra, jag kände mig dessutom som en hösäck som skumpade omkring uppe på. Idag var vi tillbaka igen och hon kändes jätte fin. Jag har börjat träna på min sits och tyckte att den kändes mycket bättre idag! men inte bra nog, träna träna, stilla, stilla och stabil med kvicka hjälper...oj oj inte lätt! Nu blir det två dagar ute i skogen för att smälta allt för både mig och Chanel
 
Coco fick träna lite serier idag, oj va svårt det var att hålla honom rak mellan hjälperna men otroligt nyttigt. Fick till några fina serier och några mindre bra. Han måste ligga rätt, vara rak bjuda fram men ändå ta halvhalterna direkt efter bytet för att bli kvick men ändå vänta, inte lätt när man heter Coco. Bara att träna på så vi får in tjamingen ihop! Började även träna lite smått med sax träning, då menar jag lite smått :) gjorde en sluta till kvartslinjen byte, sluta ut till sargen, byte och sluta in till kvartslinjen igen det klarade han fint. Inget travarbetet idag det sparar vi tills imorgon.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: