Piruett :)

Kategori: Allmänt

Otroligt stolt över min svarta snygging som idag gjorde en piruett hur lätt som helst! Jag skulle bara testa och han satte sig och vände, underbart!! 
Efter Globen har han gått lugnare men jag har satt mera tryck i galoppen de passen jag gjort, även om det bara varit lösgörande. Jag vågade inte göra det innan Globen eftersom jag inte ville ändra för mycket så något annat (ex bytena) inte skulle funka. Men har var lite "slapp" i galoppen där och tyckte att det varit ganska skönt att bara galoppera runt och göra det han skulle. Jag är super nöjd med Globen, för målet var ju att han skulle hålla sig i skinnet och göra allt lugn och fint. Men nu gäller det att sätta mera tryck även i det lösgörande arbetet, för att få en energisk galopp i uppförsbacke så vi kan göra uttrycksfulla byten och piruetter!! 
 
Samlingen i travarbetet  ska också stärkas och det ska jobbas fram mer energi i samlingen! 
Idag tyckte han traven var lite jobbig, då tar han inte mina halv-halter och då är det svårt att kontrollera både samlingen och energin.
 
På ärevarvet hade han riktigt energisk galopp i alla fall, ha ha :) 
 

Kommentarer

  • ingela säger:

    han var en riktig buse på ärevarvet ;)
    otroligt vacker häst du har där :) skulle gärna ha en likadan :D

    2013-12-16 | 13:54:23

Kommentera inlägget här: